Uspořit v autě až dva litry paliva lze prý snadno. "Stačí nejezdit jako dřevák“, říká taxikář z Prahy

Foto: Gabriel Šimek

Podle pražského taxikáře jezdí někteří řidiči jako „dřeváci“. Některým totiž ukazuje palubní počítač spotřebu například 6 litrů PHM, ale jsou i tací, kterým naprosto stejný vůz se stejným motorem ukazuje spotřebu o dva litry vyšší.


Jak je to možné? Je chyba v autě, nebo v řidiči? Jestliže budeme předpokládat, že obě auta jsou v naprosto stejné technické kondici, je více než pravděpodobné, že za vyšší spotřebu paliva může řidič. Respektive jeho styl jízdy. Ekonomika jízdy totiž závisí především na stylu jízdy.

Své o tom ví taxikář František, který ve svém voze jezdí po Praze již skoro 40 let. „Jezdil jsem se starou Volhou, tzv. „Carevnou“. Když se rozsypala, tak mi dali moderní novou Volhu. To byl panečku kočár. Sice spotřeba byla velká, ale to jsem neřešil, benzín tenkrát platil podnik“, nostalgicky vzpomíná František, který nepřestal taxikařit ani po revoluci v roce 1989. „Pořídil jsem si tehdy v Tuzexu Daewoo Racer. Dneska nikdo neví, co to bylo za auto, ale byl to v podstatě zkopírovaný Opel Kadett“, vypráví František, který ale s Racerem moc spokojený nebyl: „Nebylo to dobré auto, vůbec, ale naučil jsem se s ním, jak uspořit benzín. Teklo to tam jako do kanálu, takže jsem se musel naučit skutečně citlivě jezdit. Dneska se to hodí“, usmívá se František.

Podle něj dnešní řidiči jezdí, jako kdyby měli na nohou dřeváky: „Stojí na plynu jak na šlapce od šicího stroje, ale tak rozhodně nic neušetří“, říká František a radí, jak by se mělo jezdit: „Nejsem žádný ekolog, jezdím starým Superbem 2,5 TDI, což není zrovna ideální auto pro taxikáře, ale já si ho zamiloval. Musí se to s ním umět a občas do něj dát nějakou tu korunu, to je jasný. Nejezdit stylem „brzda –plyn“, to je potom hned nejméně litr nafty nahoře. Stejně tak je rozdíl, jestli jedu na dálnici 110km/h, nebo 130km/h. Že budu v Brně o 15 minut později, to mi za ty dva litry rozdílu rozhodně stojí“, doporučuje pomalejší jízdu František.

Podle něj se také vyplatí naučit se najít polohu plynového pedálu, kde již auto nezrychluje, resp. v opačném gardu nezpomaluje. „To je častá chyba řidičů. Jedou třeba 130km/h, ale když by třeba o jeden centimetr povolili plynový pedál, pojedou stejně rychle. Ale s nižší spotřebou“, vysvětluje František, podle kterého spotřebu dále zvyšuje třeba nezávislé topení, nebo zahřívání motoru během naprázdno, zatímco řidič například škrábe led ze skel.

Máte nějaký trik na úspornou jízdu? Napište nám do diskuze.

Zdroj: Gabriel Šimek; František Kr.

Portál popularizující a vysvětlující svět kryptoměn, bezpečnosti, technologií a ekonomických témat. Investovat do Bitcoinu? Jak koupit Ethereum? Co to je Dark Web? Jak nastavit VPN? Jaké jsou nové technologie? Prostě vše, co chcete o technologickém světě vědět, ale báli jste se zeptat...

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


CryptoNews.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cryptonews.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.cryptonews.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Cryptonews.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.