Komentář: Nákup dražšího dieselu kvůli nižší spotřebě teď nemusí dávat ekonomický smysl

Foto: Jan Smékal

Ojeté dieselové vozy si zákazníci kupovali především kvůli nižší spotřebě. Zatímco ještě před dvěma lety tak mohli, v porovnání s benzínem, uspořit na kilometru i více než korunu, dnes je to přesně naopak.


Dlouhá léta platily moderní vozy s naftovým motorem za mnohem úspornější, než jejich benzínové verze. Mají nejen nižší spotřebu, ale také nafta byla na čerpacích stanicích mnohem levnější než benzín. V některých obdobích činil rozdíl i více než dvě koruny na litru ve prospěch nafty. Když k tomu připočteme, že naftový motor, například v modelu Škoda Octavia, měl spotřebu o celý litr nižší než jeho stejně výkonný benzínový kolega, byla volba nákupu ojetého dieselu vcelku pochopitelná.

Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že například motor 1,5 TSI si v modelu Škoda Octavia neřekne při běžném stylu jízdy v průměru o více než 6,5 litru na 100 kilometru
Martin Foltýn; CarTrax.cz

Jenže dnes je všechno jinak. Benzín je na některých čerpacích stanicích levnější i o více než dvě koruny než nafta. Na trh ojetin se navíc dostávají vozy s úspornými benzínovými tříválci. Ekonomika provozu se tak u některých modelů aktuálně jednoznačně překlápí ve prospěch benzínu. O benzínové motory proto začíná být u některých kategorií ojetých vozidel větší zájem.

To se ale netýká vozů například z kategorie SUV, nebo limuzín typu Audi A6, nebo třeba BMW pětkové řady. Tam stále vedou naftové motorizace. Pochopitelně především proto, že jako nové se prodávaly hlavně s naftovými motory. „U vozidel kategorie SUV je poptávka po naftových motorizacích pochopitelná. Rozdíl spotřeby oproti benzínovým verzím je značný a mnozí majitelé také ocení vyšší točivý moment. Třeba z důvodu tažení obytného přívěsu“, říká Martin Foltýn ze společnosti CarTrax, která se zabývá fyzickou prověrkou ojetých vozidel.

V sesterské redakci webu TestyOjetin.cz testovali v létě naši kolegové model Škoda Octavia právě s motorem 1,5 TSI Evo. Se spotřebou se dostali na hodnotu 6,3 l/100km, což je srovnatelné s přibližně stejně výkonnou naftovou verzí. Jenže když je nyní benzín o dvě koruny levnější než nafta, vychází u benzínu jeden kilometr jízdy v nákladech na palivo levněji. Je pochopitelně na každém, aby si pečlivě propočítal, jaký motor se mu při jeho ročním nájezdu a stylu jízdy vyplatí. Tím spíše, když servisní náklady na dieselové motory bývají přeci jenom vyšší.

Preferujete naftu, nebo benzín? Napište nám do diskuze.

Zdroj: Marek Havlík; CarTrax; TUV Report

Portál popularizující a vysvětlující svět kryptoměn, bezpečnosti, technologií a ekonomických témat. Investovat do Bitcoinu? Jak koupit Ethereum? Co to je Dark Web? Jak nastavit VPN? Jaké jsou nové technologie? Prostě vše, co chcete o technologickém světě vědět, ale báli jste se zeptat...

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


CryptoNews.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cryptonews.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.cryptonews.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Cryptonews.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.