Když elektromobilu dojde „šťáva“, moc toho už nevymyslíte

Foto: Eliška Konečná

Když v elektromobilu dojde energie v bateriích, nelze jednoduše dojít s kanystrem k čerpací stanici, doplnit palivo a jet dál. Situace je mnohem horší. Možná i kvůli těmto obavám část zájemců o nové auto u elektromobilu váhá.


Řidiči aut se spalovacím motorem spoléhají na to, že čerpací stanice je v podstatě na každém rohu a svítící kontrolka nedostatku paliva v nádrži ještě nemusí znamenat blížící se katastrofu.  S drtivou většinou současných aut se totiž od okamžiku rozsvícení kontrolky dá ujet ještě minimálně 50 kilometrů. A to je dost na to, dojet k nějaké čerpací stanici. Alespoň tedy v Česku, kde je jedna z nejhustších sítí čerpacích stanic vůbec. Co ale dělat, když místo benzínu, nebo nafty, dojde energie v bateriích elektromobilu? Bude to trochu náročnější a využití odtahovky se asi nevyhnete, přesto pár možností existuje.

První možností, která asi leckoho napadne, je nechat se odtáhnout k nejbližší dobíjecí stanici. Tady je ale nutné velmi pečlivě znát svoje auto a řídit se doporučením výrobce. Většinou se totiž tažení vozu s čistě elektrickým pohonem vůbec nedoporučuje. Důvodem je možnost poškození trakčních motorů, případně další elektroniky. Na internetu lze sice najít videa, kde se například majitel vybité Tesly nechal táhnout na laně, dokud se baterie formou rekuperace alespoň trochu nenabila. To lze ale dělat pouze u vozidla, které má ještě nějakou energii v bateriích a může být tedy zapnuté, aby elektronika hlídala tok energie do baterie. Ani při zapnuté elektronice se však takový způsob nedoporučuje.

Další možností je využití kolegiality jiného elektromobilisty, který nabídne energii ze svého vozu. To ale neumožňují zdaleka všechny vozy. Z těch současných by to měl umět například Hyundai Ioniq 5. Ale upřímně, že zrovna kolem vašeho vybitého auta pojede Ioniq 5, který bude mít navíc tolik energie, aby vám pomohl dobít, je asi tak pravděpodobné, jako že hokejová Sparta letos vyhraje titul. Pro neznalé sportu - je to téměř bez šance.

Třetí možností je využití služby mobilní dobíjecí stanice. I v Česku už taková služba existuje, v Německu ji pak nabízí například místní autoklub ADAC. Nebude-li však taková služba nablízku a nebudete-li stát někde, kde lze alespoň nouzově připojit k autu dobíjecí kabel z běžné zásuvky, nezbyde, než zavolat odtahovku. Výlet pak dostane hned jiný rozměr.

Měnili byste auto se spalovacím motorem za auto na elektřinu, kdybyste nemuseli řešit cenu auta? Napište nám do diskuze.

Zdroj: Eliška Konečná; CarTrax; Wikimedia Commons

Portál popularizující a vysvětlující svět kryptoměn, bezpečnosti, technologií a ekonomických témat. Investovat do Bitcoinu? Jak koupit Ethereum? Co to je Dark Web? Jak nastavit VPN? Jaké jsou nové technologie? Prostě vše, co chcete o technologickém světě vědět, ale báli jste se zeptat...

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


CryptoNews.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cryptonews.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.cryptonews.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Cryptonews.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.