Emise nebo život? Tohle se Evropské komisi vážně nepovedlo. Auta nejsou vidět, ale hlavně, že ušetří emise

Foto: Jiří Soukup

Povinné denní svícení s sebou každý rok přináší na silnicích spoustu krizových situací. Proč? Protože kvůli téměř nezměřitelné uhlíkové stopě nesvítí autům zadní světla. Spoléhat na řidiče je v tomto ohledu marné.


Svícení předními světly i ve dne je v České republice povinné od 1. července 2006. Všichni účastníci provozu v motorových vozidlech musí za jízdy svítit obrysovými a potkávacími světlomety, nebo tzv. denními světly. A právě denní světla jsou v některých situacích velkým problémem. Sice se rozsvítí automaticky po nastartování vozu, a řidič tak nemusí na jejich zapnutí myslet, ale rozsvítí se pouze přední světla. Ta koncová zůstanou bohužel zhasnutá. Může za to snaha Evropské komise ušetřit nějaký ten gram CO2 na emisích. Za nás totální nesmysl, ale co už…

Zadní světla se u moderních vozidel totiž zapnou až při rozsvícení předních potkávacích světel. A to má většinou na starosti automatika. Ta ale není dokonalá, takže například v mlze, případně při drobném sněžení, nevyhodnotí senzory pokles úrovně světla jako dostatečný k zapnutí světel a tlumená světla tak zůstanou vypnutá. Jak to vypadá v reálu lze vidět na titulní fotografii. I přes její nižší kvalitu to je naprosto dokonalá ilustrace rozdílu mezi rozsvícenými a zhasnutými světly.

Jakmile padne mlha, je to skoro každé druhé auto, které vzadu nesvítí. Nechápu, proč si to řidiči nepřepnou z automatu na manuál. Vliv na spotřebu to nemá skoro žádný
Petr K.; Plzeň

Samozřejmě, že zhasnuté auto nelze dávat za vinu palubní automatice nebo evropské legislativě. Je to vždycky řidič, kdo je za včasné zapnutí světel odpovědný. Na druhou stranu, proč riskovat zhasnuté auto výměnou za v podstatě neznatelné snížení emisí. Tím spíše, když některé vozy nemají na palubní desce kontrolku, která by dala řidiči informaci o tom, zda se již tlumená světla zapnula, či nikoliv.

Některé automobilky již na tuto situaci zareagovali a jejich poslední modely mají zadní světla zapojena tak, že se rozsvítí za každé situace. Jako krok ke zvýšení bezpečnosti, především v současném mlhavém počasí, to je jistě chvályhodné. Než ale zadní světla budou svítit povinně ve všech situacích u všech aut, bude potřeba apelovat na řidiče, aby nespoléhali na to, že za ně vše vyřeší automatika.

Jak se díváte na řidiče, kteří slepě spoléhají na automatické rozsvícení světel? Napište nám do diskuze.

Portál popularizující a vysvětlující svět kryptoměn, bezpečnosti, technologií a ekonomických témat. Investovat do Bitcoinu? Jak koupit Ethereum? Co to je Dark Web? Jak nastavit VPN? Jaké jsou nové technologie? Prostě vše, co chcete o technologickém světě vědět, ale báli jste se zeptat...

Podívejte se i na naše další weby:

www.testyojetin.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


CryptoNews.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cryptonews.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.cryptonews.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Cryptonews.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.