Netflix nepřímo obviňuje své uživatele za pokles tržeb

Foto: pixabay

V poznámce pro akcionáře Netflix uvádí, že růst jeho příjmů se „výrazně zpomalil“. Tato zpráva přichází po ztrátě 200 000 předplatitelů v minulém čtvrtletí a potenciálních dvou milionů v tomto aktuálním čtvrtletí.


Netflix, jakožto streamovací gigant prochází velmi tvrdou konkurencí s ostatními službami (např. HBO Max, Disney+). Problém je v tom, že více než 40 % jeho uživatelské základny jsou lidé, kteří si ale službu nepředplácí. CNBC uvádí, že akcie Netflixu v úterý po několika hodinách klesly o více než 20 % kvůli ztrátě předplatitelů. The Wall Street Journal dokonce zmiňuje, že akcie společnosti letos klesly o více než 40 %.

Důvodů pro tento pomalý růst je hned několik. Netflix tomu připisuje několik „vzájemně souvisejících faktorů“. Služba má aktuálně více než 222 milionu platících domácností, ale zároveň je jejich předplatné sdíleno s více než 100 miliony dalších domácností. 30 milionů z těchto nezaplacených účtů je ve Spojených státech a Kanadě. Netflix uvádí, že bylo „těžší rozšiřovat členství na mnoha trzích“, protože jde o problém, který byl „spatřen růstem pandemie COVID 19“.

Společnost tak nedávno zasáhla proti sdílení hesel testováním nového doplňku své služby. Tento doplněk uživatelům umožňuje sdílet své Netflix heslo pouze v případě, že zaplatí další poplatek. Tímto krokem se Netflix snaží docílit toho, že se vyhne sdílení hesel a zvýší své příjmy. Konkurence mezi streamovacími platformami se také pomalu dostává do popředí. YouTube, Amazon a Hulu jsou dlouholetými konkurenty (minimálně v USA). Na trh však vstupují i noví, avšak velcí hráči, jako je Apple TV+, Disney+ a další.

Špatný ekonomický růst, rostoucí inflace a válka mezi Ruskem a Ukrajinou také velmi ovlivnily tyto výsledky. V poznámce akcionářům bylo uvedeno, že v Rusku služba ztratila 700 000 předplatitelů. Netflix se totiž rozhodl veškeré své aktivity v Rusku přerušit.

Jak z této situace ven? Netflix se snaží podpořit růst v jiných zemích a vytvářet originálnější obsah mimo Spojené státy. Společnost nyní rozšiřuje svůj mezinárodní trh produkcí filmů a seriálů ve více než 50 zemích. Pořady v neanglickém jazyce jako je například světoznámý Squid Game, La casa de Papel a All Of Us Are Dead byly pro platformu obrovským hitem.

Portál popularizující a vysvětlující svět kryptoměn, bezpečnosti, technologií a ekonomických témat. Investovat do Bitcoinu? Jak koupit Ethereum? Co to je Dark Web? Jak nastavit VPN? Jaké jsou nové technologie? Prostě vše, co chcete o technologickém světě vědět, ale báli jste se zeptat...


CryptoNews.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cryptonews.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.cryptonews.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 Cryptonews.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.